Gry

Gry komputerowe

Obserwuję swoich synów i zastanawiam się dlaczego w liceum przestałem grać w gry komputerowe. Gdy byłem w podstawówce załapałem się na pierwszą falę rewolucji komputerowej. Ośmiobitowe komputery, siedzenie przez długie godziny u znajomych, którzy wcześniej mieli komputer. Potem pierwszy własny komputer, setki przegranych godzin. Wreszcie Amiga, przełomowa maszyna z niesamowitą grafiką, idealna maszynka do grania.
Ciarki przy Shadow of the Beast.

Beast
I nagle w którymś momencie koniec. Trudno jest mi wskazać konkretnie moment czy przyczynę ale przestałem grać. Nie pamiętam czy towarzyszyły temu wtedy jakieś przemyślenia.
Nie wiem co się na to złożyło, przecież gry były coraz lepsze, miały coraz lepszą grafikę, były bardziej wciągające.
Od zawsze interesowało mnie jak komputery działają, próbowałem je programować, opanować, tworzyć na nich i grafikę i muzykę, filmy.
Teraz ograniczam czas grania moim synom, nie wiem czy robię dobrze, ja tego czasu nie miałem ograniczanego. Ale sytuacja też była trochę inna, byłem jedynakiem, mieszkałem na betonowym, górnośląskim osiedlu, gier było mało, nie było internetu, bo pewnym czasie się nudziły. Chłopaki mają internet i tysiące nowych gier do wypróbowania w zasięgu ręki, za oknem mają ogród i las, mają siebie więc mogą się bawić razem w rzeczywistości.
Wiem, że rzeczywistość jest prawdziwa i daje szczęście a gry to tylko efektownie opakowane doświadczenia zastępcze.
Nie wiem jak się to przełoży na ich przyszłość, czy gdy już będą starsi i nie będę miał na nich wpływu by dyktować im co robić.

Autor: walden1975

Pracuję od dawna w IT, to dość specyficzna praca, która pozwala odlecieć daleko w cyfrowy, sztuczny świat, od kilku lat wracam do podstaw i rzeczywistowistości.

Skomentuj

